En langvarig marketingstrategi

kræver tid.

Og derfor betaler det sig

på den lange bane.

For en SMV-virksomhed kan det virke angstprovokerende, dyrt og uoverskueligt at indgå et langvarig marketingstrategi på 6-12 måneder.
Men der er en særlig grund til, at det er en god idé.

Al marketing tager tid – og jeg vil prøve at forklare, hvorfor det forholder sig sådan, samt hvorfor det ikke "bare" er en engangsinvestering.

SEO: 

Har du brug for mere synlighed på søgemaskiner som Google, Bing eller andre, kommer du ikke uden om SEO. Search Engine Optimization (SEO) er en langsigtet – og i virkeligheden en langvarig marketingstrategi, der er opdelt i flere forskellige opgaver.


Et eksempel på en SEO-opgave er indeksering af din hjemmeside hos Google, hvorefter Google analyserer den. På baggrund af denne analyse skal der måske rettes tekster og overskrifter, da du muligvis har sider, der ikke fungerer optimalt, eller duplikeret indhold, som kan skade din synlighed.

Et andet eksempel er søgeordsanalyser for at finde ud af, hvilke søgeord der matcher din virksomhed, hvad dine konkurrenter bliver fundet på osv. Derudover skal der laves meta-beskrivelser til alle dine aktive sider, så de vises korrekt på Google.

Alt dette er et nødvendigt forarbejde, der skal investeres i på en ordentlig måde for at sikre en bedre ROAS. Ellers risikerer du at spilde penge på halve løsninger, hvor kunderne ikke ser din tilstedeværelse – og derfor ikke besøger din hjemmeside.

Annoncering: 

Ønsker du at annoncere på Google eller SoMe, skal der afsættes tid til at forstå din forretning og udvikle en annonceringsstrategi, så du ikke "bare" annoncerer i blinde. Der skal udvikles og opsættes kreativer, og efter en måned eller to vil der være tilstrækkelige data til at analysere, justere og optimere kampagnerne derfor er det en fordel med en langvarig marketingstrategi.


Dette er nødvendigt for at opnå bedre resultater og en højere ROAS på den lange bane – frem for at satse på kortsigtede, hurtige løsninger.


Ønsker du mere organisk tilstedeværelse, kræver det meget af det samme forarbejde som betalt annoncering – forskellen er blot, at der skal planlægges opslag frem for at betale for dem. Det handler om at opbygge et netværk af følgere, så flere relevante personer ser dit indhold. Fordelen ved dette er, at du ikke bruger annoncekroner, men i stedet investerer tid i at opbygge en stærk, organisk tilstedeværelse.

Undgå at betale for forkerte løsninger!

De små, hurtige løsninger har en tendens til at hobe sig op, og før du ser dig om, har du været i gang i 4-6 måneder – men alt, hvad du har fået for dine penge, er besøgende, der ikke nødvendigvis køber noget.


Betyder det så, at kortsigtede løsninger altid er en dårlig idé? Nej, så længe de indgår i en samlet, langsigtet strategi, kan der sagtens investeres i korte løsninger - Men de skal bruges rigtigt og indgå i en langsigtet strategi så du undgår forkerte løsninger.  

Kontakt os i dag for en gratis konsultation.

 
 
 
 
 
 
Privacy policy

OK
unsplash